Η οποιαδήποτε πυρκαγιά δεν μπορεί να κάψει τα όνειρα των ανθρώπων, ακόμη κι αν αυτά είναι από χαρτί.
Not any fire can burn people's dreams, even if they are made of paper.

Marilena Rapanaki

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2016

Συνέντευξη στο gardenmagazine

http://www.gardenmagazine.gr/na_agapas_opos_den_mporoin_oi_alloi-co-76.html

ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

 06 Ιανουαρίου, 2016
Η συνέντευξη με την Ελληνίδα συγγραφέα Μαριλένα Ραπανάκη έγινε με αφορμή την έκδοση του δεύτερο βιβλίου της που κυκλοφόρησε τον Νοέμβρη του 2015 από τις εκδόσεις Μ.Σιδέρης με τίτλο "Ν'αγαπάς όπως δεν μπορούν οι άλλοι" .



Η Μαριλένα Ραπανάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Σπούδασε τοπογραφία και πληροφορική. Έχει εργαστεί ως τοπογράφος αλλά κυρίως ως εκπαιδευτικός ενηλίκων σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης στον τομέα της πληροφορικής. Εξέφρασε τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες, από τα εφηβικά της χρόνια, που ασχολείται με το γράψιμο.

Έχει διακριθεί στο χώρο της ποίησης από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών και λογοτεχνικά περιοδικά. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιωλκός το πρώτο της βιβλίο με τίτλο "Ελπίδα Χαμογέλα" (2012) και το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο "Ν' αγαπάς όπως δεν μπορούν οι άλλοι" από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη (2015).

Βαθιά πεποίθηση της είναι πως η μετριοφροσύνη αρμόζει στους ευφυείς, προσδίδοντάς τους το προνόμιο της συνεχούς ανόδου.



Πως ξεκινήσατε να γράφετε το πρώτο σας Βιβλίο ; 

Από το σχολείο έγραφα στιχάκια και ποιήματα, τα αποθήκευα σ’ ένα συρτάρι και ξεχνούσα την ύπαρξη τους. Πέρασαν κάποια χρόνια και μετά από προτροπή του συντρόφου μου ξεκίνησα να γράφω μια τρυφερή ιστορία που δεν ήξερα αν θα καταφέρω να την ολοκληρώσω. Ο Θοδωρής πίστεψε σε μένα κι αυτό ήταν αρκετό.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να γράψεις ένα Βιβλίο ; 

Όταν οι λέξεις και οι ιδέες βγαίνουν αβίαστα είναι εύκολο, όταν πάλι το προσπαθείς πολύ νομίζω πως είναι δύσκολο και δεν ξέρω αν το αποτέλεσμα είναι αληθινό.

Ασχοληθήκατε καθόλου με τις σπουδές σας και αν ναι , κατά πόσο σας βοήθησαν στην συγγραφή των Βιβλίων σας ; 

Με το που ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη γεωπληροφορική και στη τοπογραφία άσκησα το επάγγελμα μου σε τοπογραφικές εταιρείες και σε Ι.Ε.Κ. ως εκπαιδευτικός. Όμως η συγγραφή είναι μια παράλληλη δραστηριότητα που ποτέ δεν εγκατέλειψα. Τα ερεθίσματα που είχα στα φοιτητικά μου χρόνια σίγουρα με επηρέασαν γιατί με γέμισαν εικόνες κι εμπειρίες αλλά δεν είχαν άμεση σχέση με αυτό που είχα μέσα μου για την λογοτεχνία.

Ποιό είναι το πρώτο βιβλίο που γράψατε ; 

Είναι η νουβέλα « Ελπίδα Χαμογέλα » , από τις εκδόσεις Ιωλκός το 2012.



Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για ένα νέο συγγραφέα να ασχοληθεί με την συγγραφή ενός βιβλίου; 

Όσο εύκολο είναι να κυλάει το αίμα στις φλέβες του. Είναι μια ακατανόητη ανάγκη που πολλές φορές σε ωθεί σε μια κατεύθυνση που νιώθεις πως πρέπει να ακολουθήσεις. Το να γράφεις είναι εύκολο, το να βρεις συνοδοιπόρους που θα αξιολογήσουν θετικά την προσπάθεια σου και θα δώσουν ύπαρξη στο βιβλίο σου είναι το δύσκολο. Κυρίως αν είσαι νέος συγγραφέας. Από την άλλη είναι λογικό αυτό γιατί οι εκδότες είναι επιχειρηματίες και δεν ξοδεύουν χρήματα αν δεν πιστέψουν ότι μπορούν να τα πάρουν πίσω.

Υπάρχει κάτι – κάποιος που να σας δίνει έμπνευση για συγγραφή ; 

Τα πάντα, ένα φιλί, ένας καυγάς στο λεωφορείο, ένα νεύμα, ένα κατακόκκινο τριαντάφυλλο, δυο άνθρωποι που αγκαλιάζονται. Μπορεί να είναι κάτι που συνήθως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν παρατηρούν αλλά και κάτι για το οποίο συζητούν όλοι, μια παγκόσμια είδηση για παράδειγμα.

Από πού εμπνευστήκατε για να γράψετε το νέο σας Βιβλίο με τίτλο Ν' αγαπάς όπως δεν μπορούν οι άλλοι ; 

Ξεκάθαρα η βασική έμπνευση γι’ αυτό το βιβλίο είναι η μητέρα μου. Άλλωστε το « Ν’ αγαπάς όπως δεν μπορούν οι άλλοι » είναι αφιερωμένο σε εκείνη και στον μπαμπά μου που έχασα πρόσφατα.

Πείτε μας λίγα λόγια για το Ν' αγαπάς όπως δεν μπορούν οι άλλοι ; 

Υπάρχουν άπειρα βιβλία που μιλούν για την αγάπη. Ήθελα να καταγράψω την δική μου αντίληψη για το τι σημαίνει αληθινή, ανιδιοτελής αγάπη. Μέσα από δύσκολα γεγονότα η αγάπη δοκιμάζεται και καλείται να αποδείξει ποια είναι η ουσία της. Για μένα και για το « Ν’ αγαπάς όπως δεν μπορούν οι άλλοι » , αγάπη σημαίνει αυτοθυσία.

Τον τίτλο τον είχατε σκεφτεί πριν γράψετε το βιβλίο ή σας βγήκε κατά την συγγραφή του βιβλίου ; 

Είχα σχεδόν ολοκληρώσει τη συγγραφή όταν έμαθα πως είμαι έγκυος στην κόρη μου. Τότε άρχισα να γράφω σ’ ένα τετράδιο σκέψεις κι ευχές για εκείνη, για να τις έχει όταν μεγαλώσει. Οι πρώτες φράσεις που μου βγήκαν ήταν, « να σέβεσαι τον εαυτό σου, να κατανοείς τους κακούς, ν’ αγκαλιάζεις τους διαφορετικούς, ν’ αγαπάς όπως δεν μπορούν οι άλλοι ». Κάπως έτσι μπήκε ο τίτλος κι έμεινε.

Πιστεύετε ότι λείπει η αγάπη στις μέρες μας ; 

Ναι, η αγάπη με την έννοια της αυτοθυσίας δυστυχώς λείπει. Ευτυχώς υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις που μου δίνουν ελπίδα. Μπορώ να ξεχωρίσω την προσπάθεια που γίνεται στο Χαμόγελο του Παιδιού και σε άλλους κοινωφελείς σκοπούς.

Ξεχωρίζετε κάποιο από τα Βιβλία - Ποιήματα σας ;

Το πρώτο μου ποίημα με τίτλο « Χάρτινο Όνειρό ». Μάλιστα διακρίθηκε σε ποιητικό διαγωνισμό το 2007 από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών. Πάντα η πρώτη φορά σε όλους τους τομείς μας σημαδεύει.

Τι σημαίνει για σας να βλέπετε τα βιβλίο σας στα ράφια των Βιβλιοπωλείων ; 

Ικανοποίηση. Ένα μειδίαμα σχηματίζεται στο πρόσωπο μου κι ένα χτυποκάρδι. Είναι αλήθεια ότι δεν έχω πάρει στα χέρια μου ποτέ βιβλίο μου από τα ράφια των βιβλιοπωλείων. Για κάποιο λόγο που δεν έχω ψάξει, ντρέπομαι πάρα πολύ.

Ποίο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε ; 

Για πολλοστή φορά διάβασα τον Μικρό Πρίγκιπα του Εξιπερί στη μικρή μου.

Πως νιώθετε που κάποια από τα ποιήματα σας βραβεύτηκαν από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών ; 

Όμορφα νιώθω, χωρίς να πιστεύω πως έχω κατακτήσει κάτι. Δε το λέω από μετριοφροσύνη απλώς αισθάνομαι ότι έχω πολύ δρόμο να διανύσω…

Τι μήνυμα θα θέλατε να δώσετε στους αναγνώστες του Gardenmagazine ; 

Λένε πως όσοι ασχολούνται με τα λουλούδια είναι άνθρωποι με ευαισθησίες. Υιοθετώ αυτή την άποψη κι εύχομαι σε όλους τους αναγνώστες σας να μην χάσουν ποτέ την ικανότητα να ομορφαίνουν τον κόσμο μας με την αγάπη τους για την φύση και τα λουλούδια. Ευχαριστώ πολύ για το βήμα που μου δώσατε.

Πληροφορίες για την Ελληνίδα συγγραφέα Μαριλένα Ραπανάκη μπορείτε να δείτε και στην προσωπική της ιστοσελίδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου